3.1 ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΜΠΟΡΙΟ
Στο μονοπωλιακό ανταγωνισμό οι επιχειρήσεις δρουν εν μέρει σαν μονοπωλητές υπό την έννοια ότι μπορούν να ορίσουν ως ένα βαθμό την τιμή του προϊόντος τους και να μην την δέχονται παθητικά, όπως στον τέλειο ανταγωνισμό. Η δυνατότητα αυτή απορρέει από το γεγονός ότι παράγουν διαφοροποιημένα προϊόντα και όχι τέλεια υποκατάστατα σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.
Η διεξαγωγή ελεύθερου εμπορίου, αφενός δίνει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα αύξησης του όγκου παραγωγής τους μειώνοντας το μέσο κόστος τους (λόγω οικονομιών κλίμακας), αφετέρου αυξάνει τον αριθμό των επιχειρήσεων που προσφέρουν ένα συγκεκριμένο προϊόν εντείνοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ τους. Οι επιχειρήσεις προβαίνουν σε μια (πραγματική ή/και τεχνητή) διαφοροποίηση του παραγόμενου προϊόντος τους προκειμένου να μπορούν να επηρεάσουν ως ένα βαθμό την τιμή του (Παράδειγμα).
Προηγούμενη Σελίδα - Επόμενη Σελίδa